بلاگ

مطالب بروز در حوزه تجارت چین و راهسازی

اندود سطحی یا تک کت

اندود سطحی یا تک کت

اجرای یک لایه قیر امولسیون میان آسفالت لایه ی زیر سطح جاده و سطح جاده است که به مانند چسبی، سطح جادّه را به لایه ی زیرینش می چسباند. تک کت از لغزش آن ها جلوگیری می کند. از قیر امولسیون زودشکن (CRS ) یا دیر شکن (CSS ) برای این کاربرد استفاده می گردد.


میزان قیر

مقدار قیر محلول مصرفی در اندود سطحی حدود ۴۰۰-۲۰۰ گرم در متر مربع و برای قیرآبه‌ها ۵۰۰-۲۵۰ گرم در متر مربع است که مقدار دقیق آن باید توسط دستگاه نظارت تعیین و ابلاغ شود. میزان قیری که روی سطوح آسفالتی قدیمی، هوا زده و آسیب دیده پخش می‌شود بر حسب مورد و با توجه به شدت فرسودگی رویه موجود توسط دستگاه نظارت تعیین می‌شود.

محدودیت‌های فصلی

برای اندود سطحی درجه حرارت هوا در سایه، وقتی که هوا رو به گرمی می‌رود بهتر است بیشتر از ۱۰ درجه و در صورتی که دمای هوا رو به کاهش است، بیش از ۱۵ درجه سانتیگراد باشد. در صورتی که شرایط فوق وجود نداشته و اجرای اندود سطحی الزامی باشد، پخش قیر با موافقت دستگاه نظارت و پیش بینی‌های لازم انجام می شود. پخش قیرآبه در شرایطی که احتمال بارندگی وجود دارد مجاز نیست.

اجرای لایه رویی در همان روزی است که لایه اندود سطحی اجرا شده است. بدیهی است طی این مدت بایستی از عبور ترافیک از روی لایه تک کت جلوگیری بعمل آورد و قبل از پاشش قیر بایستی سطح راه بخوبی از هرگونه آلودگی و خاک و خاشاک احتمالی تمیز شود. برای اینکار میتوان از جاروی مکانیکی و کمپرسور باد استفاده کرد و بایستی اطمینان حاصل کرد که لایه تک کت بصورت یکنواخت و برای همه سطوح یک اندازه باشد. کنترل نازل های قیرپاش و زاویه و ارتفاع نازل پاشش از سطح راه اهمیت دارند. دستگاه قیرپاش باید به ادوات لازم و بدون عیب مجهز باشد و دارای سرعت سنج بوده و در صورت لزوم و با توجه به حرارت محیط و قیر باید مجهز به گرم کن باشد. دستگاه قیر پاش بایستی طوری طراحی شود که اپراتور قادر باشد پاشش را در هر زمان فعال یا قطع کند و بتواند حجم پاشش را کنترل کند و دستگاه و قیرپاش امکان سیرکوله کردن و گرم کردن قیر را داشته باشد و از طریق پمپ بتواند پاشش را انجام دهد.

درباره سینولاین

سینولاین نامی است به پشتوانه 12 سال تجربه در حوزه تامین تجهیزات ، مواد و تکنولوژی از چین، مشاوره در زمینه انتخاب بهترین ماشین آلات و تجهیزات، منبع یابی، تبادلات مالی، تامین دانش فنی و تعریف دوره های آموزشی تخصصی به فراخور نیازهای حرفه ای شما از زمره فعالیت های ما در سینولاین می باشد که با بهره گیری از امکانات و منابع خود در کشور چین این امر را میسر ساخته ایم.

:. ماشین آلات و تجهیزات حوزه قیر و راه
:. ماشین آلات صنعتی و تولیدی
:. مواد اولیه مصرفی صنایع
:. تبادل تکنولوژی

 

دفتر پشتیبانی
تهران
امیر آباد - جلال ال احمد
پروانه
14
ایمیل و تلفن
info[at]sinoline.ir
02191018616