بلاگ

مطالب بروز در حوزه تجارت چین و راهسازی

اندود نفوذی یا پریم کت

اندود نفوذی یا پریم کت

اندود نفوذی ‌به منظور آماده کردن سطح شنی راه جهت پخش اولین قشر آسفالت اعم از آسفالت سطحی، آسفالت سرد یا آسفالت گرم اجرا می‌شود. اندود نفوذی علاوه بر آ‌ب بند کردن جسم راه از طریق نفوذ در خلل و فرج آن، موجب تثبیت سطح شنی راه و تسهیل چسبندگی قشر آسفالت به آن می‌شود.
در عملیات راهسازی لازم است، مسیری که با یک عرض مشخص شده و قرار است که کاربران از آن عبور کنند؛ برای رفت و آمد آماده شود. این عملیات در سه مرحله‌ اساس، زیر اساس و روسازی انجام می‌شود.
قیر اندود نفوذی جهت آماده سازی سطح شنی راه با هدف پخش لایه‌ آسفالتی سرد یا گرم استفاده می‌شود. در این نوع از راهسازی، یک لایه‌ نازک قیری برای آب‌بندی سطوح غیر آسفالتی استفاده می‌شود تا لایه‌های زیرین در برابر آب و هوای مرطوب محافظت شوند؛ سپس مصالح در بستر به هم متصل شده و سطح بستر سخت‌تر می‌شود که به آن یکپارچگی بستر دانه‌ای می‌گویند.
اندود نفوذی این ویژگی را دارد که می‌تواند ذرات شل را در لایه‌ اساس بپوشاند و اینگونه در فعالیت‌های ساختمانی گرد و خاک کمتری تولید شده و فرآیند کار راحت‌تر می‌شود.
کاربرد قیر نفوذی در آسفالت از بین بردن حفره‌های موبینه و کاهش آن‌ها است. ضمن اینکه با این کار بین اساس و دانه‌های آسفالت پیوستگی ایجاد می‌کند. پس از اندود نفوذی، لایه‌ی روسازی بعدی استفاده می‌شود.

نکات و موارد استفاده از کاربرد پریمکت

• به لایه اساس نفوذ می‌کند و مصالح و سنگندانه‌های روی لایه اساس را می‌پوشاند و می‌چسباند

• سطح لایه اساس را مستحکم و سخت می‌کند در هر متر مربع، 1 تا 1/2 کیلوگرم قیر امولسیون باید پاشش شود در حالی که با قیر MC، بین 1/2 تا 1/8 کیلوگرم در هر متر مربع باید پاشش گردد

• با پر کردن فضاهای خالی لایه اساس، آن را کاملاً آب بند می‌کند

• مانند چسبی بین لایه اساس و لایه مخلوط آسفالتی عمل می‌نماید

• در شرایطی که آبگیر ناشی از باران ایجاد شده باشد، نباید از پریمکت استفاده کرد و باید آن را خشک کرد

• پریمکت باید به خوبی در سطح نفوذ کند تا تأثیر کند بهتر است قبل از پاشش قیر، خصوصا در اساس هایی که گرد و خاک دارند یا مدت زیادی از اجرایشان گذشته است، آب به سطح پاشیده شود تا نفوذ قیرامولسیون در لایه اساس بیش تر شود

• در جایی که لایه اساس بسیارمتراکم است (تراکم‌های 96 تا 100 درصد)، بامرطوب ساختن آن، اجرای پریمکت بازده بهتری خواهد داشت

• نسبت به قیر محلول MC، مدت زمان بسیار کمی‌نیاز است تا قیر امولسیون شکسته شود

• از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است

درباره سینولاین

سینولاین نامی است به پشتوانه 12 سال تجربه در حوزه تامین تجهیزات ، مواد و تکنولوژی از چین، مشاوره در زمینه انتخاب بهترین ماشین آلات و تجهیزات، منبع یابی، تبادلات مالی، تامین دانش فنی و تعریف دوره های آموزشی تخصصی به فراخور نیازهای حرفه ای شما از زمره فعالیت های ما در سینولاین می باشد که با بهره گیری از امکانات و منابع خود در کشور چین این امر را میسر ساخته ایم.

:. ماشین آلات و تجهیزات حوزه قیر و راه
:. ماشین آلات صنعتی و تولیدی
:. مواد اولیه مصرفی صنایع
:. تبادل تکنولوژی

 

دفتر پشتیبانی
تهران
امیر آباد - جلال ال احمد
پروانه
14
ایمیل و تلفن
info[at]sinoline.ir
02191018616